close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איכה? נקודה נט

חן קורקוס/ תחרות המאמריםכא חשוון, תשעד25/10/2013

הוא צריך תוכן אמתי, מספק, וזו הנקודה שבה אנו צריכים להתרכז בדורנו דור נפלא, דור שכולו תימהון, להוסיף אור וטוב!

תגיות:

חשבו לרגע, מה הקשר בין אינטרנט לחגים ולבחורי ישיבה? שאלה מוזרה לא? אני מתאר לעצמי שבסוף המאמר אתם כבר תדעו...

אני בטוח, שרוב בני הנוער ואנשים מבוגרים, משתמשים באינטרנט באופן תדיר עד מכור ביותר לאינטרנט, ולאו דווקא באופן פסול, אבל אני בטוח שהם מבלים שם את הזמן באופן בזבזני, ואפילו ריקני.

ועכשיו שאלת המיליון דולר! למה? למה השימוש באינטרנט הוא כל כך מושך אותנו? למה הוא כל כך מעסיק אותנו? מה הוא מחפש? מה המגנטיות שכל כך קוסם אותנו להיות שם המון זמן? המון שעות?

ובכן, ברצוני לקחת מכם כמה דקות של רצינות, עכשיו אני אדבר בשיא

הרצינות, תחזיקו חזק:

"אדם מחפש את אלוקיו תדיר".

מה הקשר עכשיו? למה אתה מכניס לנו משפטים שאין להם קשר עכשיו? בטח אתם שואלים... סבלנות (ולא סבלנות של תרבות האינטרנט).

באינטרנט החידוש הוא, שהוא תמיד מתחדש, תמיד מתעדכן, בכל מקום ובכל נושא, האדם תמיד מחפש חידושים, "הפתעת חייו" חייבת לבוא בכל רגע, תמיד הוא מחפש רענון, עוד מעט בטוח יהיה איזה משהו מפתיע, ואפילו תכניות הריאליטי כל הזמן מתחלפות, כי זה כבר לא העונה, זה כבר משעמם, צריך חידוש אחר, (לא משנה שבסופו של דבר כל התכניות של תחרות המוזיקה הם אותו דבר, פעם זה כוכב נולד פעם זה כוכב נופל פעם זה דה וויס, פעם זה בית הספר למוזיקה, פעם יורש העצר לזה ופעם יורש העצר לזה). אבל מה שנשמר, והם עושים את זה מצוין, זהו גורם ההפתעה, הרי הצופה חייב להיות מופתע, חייב למלא את חייו המשעממים, באיזה גורם של "האושר המיוחל", הוא מחכה ומצפה כל ערב כל בוקר כל צהרים אחרי האוכל ולפני האוכל ובתוך האוכל, לפני השינה ואחרי קריאת שמע, (הרי יש גם אינטרנט על כל סמארטפון רענן), לפני מודה אני, ולפני שהוא פקח את עיניו הוא חולם עליו בלילה, שלא נדבר על זמנים פנויים וריקניים, וחס ושלום ! שהוא יפספס משהו? לא יעלה על דעת כל דרדק מדור 2013, דור שלא ידע את התופסת והמחבואים... (כי היום יש אפליקציות מיוחדות למצוא אותך... ולא רק בגלל זה..).

טוב, נראה לי שזה מובן, והבהרתי את עצמי היטב, נעבור הלאה.

אז מה באמת אנחנו מחפשים? המשותף לכל מי שנמצא זמן רב באינטרנט, שבאמת הוא מחפש שינוי, מהות, מילוי ולא רק מילוי , מילוי משביע, מרומם, אבל הוא מוצא תמיד את הסוג ג' ומטה של השובע, אולי הוא מתמלא לרגע אבל זה מתפוצץ לו כמו בלון נפוח, בפנים, ואז לא נשאר כלום, הוא לא נשאר עם כלום והוא בעצם נהפך לכלום, כלום מהלך על שתיים, ובדיוק בגלל זה הוא לא מזניח רגע אחד, הוא מתחבר אליו כמה שרק אפשר, שלא חס ושלום יהיה לו שקט נפשי, לרגע ואז הוא בעצם ימצא... כלום, ריק, רעב, צמא, למים חיים!

תבינו, הוא פוחד מהשאלה "איכה?" איפה אתה? הוא בהיסטריה...

נעבור לבחורי ישיבות וחגים, חגים תמיד אוהבים, כי זה תמיד גורם של חידוש רענון, אוירה טובה, תחושה של התרגשות מסוימת, כולם עם המשפחה חוגגים וזה באמת ממלא, החיסרון היחיד שהחגים הם פעם ב... מה לעשות, החגים לא ידעו על מתחרים שונים...)

בין כל האוכלוסיות יש אוכלוסיה מיוחדת שמניסיון היא מסתדרת יפה בלי האינטרנט, והיא בחורי הישיבות, מי שלומד באמת תורה יומם ולילה, בשכבך ובקומך ובלכתך בדרך, "כל ערב כל בוקר כל צהרים אחרי האוכל ולפני האוכל ובתוך האוכל, לפני השינה ואחרי קריאת שמע, (הרי יש גם ספרי כיס), לפני מודה אני, לפני שהוא פקח את עיניו הוא חולם עליו בלילה, שלא נדבר על זמנים פנויים וריקניים, וחס ושלום ! שהוא יפספס משהו? לא יעלה על דעת כל בחור ישיבה! דור שלא ידע את הווטסאפ , (רגע זה קטע מוכר לי מאיפה שהוא), ורגע, עכשיו שאלת המיליון דולר! למה? למה הלימוד תורה ודבקות בה' כל כך מושך אותם? למה הוא כל כך מעסיק אותם? מה הם מחפשים? מה המגנטיות שכל כך קוסם אותנו להיות שם המון זמן? המון שעות?

ובכן, ברצוני לקחת מכם כמה דקות של רצינות, (רגע גם זה מוכר לי...), "האדם מחפש את אלוקיו תדיר". השובע האמיתי הוא שובע שבא מבפנים מהנפש פנימה ולא מהזרקורים שבאים מבחוץ, בא מדעת מתוכן, ממהות, מהות פנימית, אני בטוח שהם לא בורחים תדיר מהשאלה כבידת המשקל "איכה?" הם מתענגים באמת, הם מתחדשים בכל יום ומחדשים בכל יום, בתורה שבעל פה ושבכתב, במידות, באמונה בערכים, באידיאלים, על ידי עומק לימודם, וגודל שקידתם, הם שמחים ושלווים, מלאים בשמחה פנימית.

ומכאן, אני חושב, שלהביא לידיעת הנוער והמבוגרים כל מיני סקרים, או מחקרים, על השימוש המוגזם באינטרנט או אפילו הלא מוגזם, אולי זה לא יעזור, ולמה אני חושב כך? אתה יכול להביא לו עד מחרתיים מחקרים, שזה מביא לניבון המוח ולחוסר קשב וחוסר ריכוז , חוסר סבלנות, בזבוז זמן, תרבות של הבל, חוץ מהתוכן הרדוד, חוסר צניעות ואלימות מילולית וגם לא מילולית שעוד לא דברנו על זה , ועוד, ועוד. זה לא מה שבאמת מעניין אותו, ולא בגלל זה הוא יפסיק לגלוש ולגלוש.

כי כרגע הוא מרגיש אבוד, הוא מרגיש ריקני, לא טוב לא הוא לא שמח!

ועוד לא דיברנו על הפייסבוק ועל הוואטסאפ...

הוא צריך תוכן אמתי, מספק, וזו הנקודה שבה אנו צריכים להתרכז בדורנו דור נפלא, דור שכולו תימהון, להוסיף אור וטוב!

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה